jueves, febrero 11, 2010

En nou anys


El jueves pasado, en la noche de Casimiro Parker, leí tres poemas en Valenciano. Para mí es muy especial el haberlos traducido y aunque sé que tendrá errores, quiero colgar aquí uno de ellos. Ya tengo en mente traducir más, pero esta vez me gustaría contar con alguien que me ayudase. Tiempo al tiempo.


EN NOU ANYS


En nou anys
he tingut quatre parelles,
he vixcut en tres llocs diferents,
he tingut un accident de tràfic,
he escrit centenars de poemes,
m'he tatuat dues vegades,
he assistit a classes de disseny gràfic,
he treballat en DHL,
m'he tret el permís de conduir,
m'he canviat diverses vegades de pendents,
m'he comprat una acordió,
he conegut a poetes,
he canviat de ciutat,
he vist les millors pel•lícules de la meva vida,
he viatjat a Amsterdam,
he viatjat a Lisboa,
he fet l'amor per primera vegada,
he plorat,
he celebrat vuit aniversaris,
he tingut dos gats,
m'han regalat una bici,
he vist la major nevada que recorde sobre Madrid,
he conegut el que és la depressió cara a cara,
he llegit molts llibres,
he intentat aprendre màgia,
he perdut diversos amics,
he trencat diversos parells de sabatilles,
he après a tocar el piano,

en nou anys
he intentat portar a terme
l'única cosa que vaig aprendre aquell dia,
que la vida cal viure-la cada hora,
cada dia,
cada minut,

en nou anys
no he pogut compartir
res d'això amb tu,
i em dóna vertigen pensar
la llista que podré escriure
amb tot el temps que em queda així.

1 comentario:

trovador errante dijo...

Hola Javi,

Molt bona idea. Malgrat no se valencia, he vist algunes cosetes:

Viscut, per vixcut.
Aci, per aixi.

Jo tambe m'he tatuat dos voltes, i nomes he tingut una parella, un dolor molt gran, un gos, i he perdut, recuperat i guanyat a bons amics.

I tambe he apres a viure el moment, sigui com sigui.

Una abraçada mediterrania,
Kike